Compromís centrarà tots els esforços de negociació i diàleg per evitar que governe el Partit Popular a Silla.

El passat divendres 29 de maig va tindre lloc l’assemblea oberta per analitzar els resultats satisfactoris de Compromís per Silla en les eleccions municipals. Uns resultats pels quals hem rebut moltes felicitacions per haver recuperat la tercera posició i els sostre de dos regidors que no teníem des de 1999. Compromís ha obtingut el major creixement en número de vots de tots els partits ja representats; un total de 977 vots que ens han aportat el segon regidor amb una diferència de 272 vots respecte de la 4rta força més votada.
Durant esta setmana, Compromís per Silla es reunirà amb Esquerra Unida, Silla en Democràcia,  Els Verds i el PSOE per tractar d’arribar a punts d’acord per a la governabilitat del municipi, amb dos criteris innegociables: la transparència del futur govern i el benestar de les persones. També intercanviarem impressions amb Ciudadanos per conèixer el posicionament del col·lectiu i la seua valoració de les eleccions locals.

Tal i com exposarem en l’Assemblea Oberta, Compromís és una força clau amb els seus dos vots però encara serà necessari el suport de dos forces més per evitar que governe el Partit Popular a Silla. Per això, vam informar els assistents sobre l’article 196 de la llei electoral (Ley Orgánica 5/1985, de 19 de junio, del Régimen Electoral General). Aplicada la llei a la realitat política de Silla  són necessaris 9 vots de 17 per investir l’alcaldia en el ple del proper dissabte 13 de juny. En cas de no aconseguir els 9 vots d’una corporació integrada per 8 formacions polítiques (PP -5, PSOE 5, Compromís 2, Silla en Democràcia 1, Els Verds 1, EU 1  i E-2000 1), l’alcaldia serà ostentada directament per la llista més votada, la del Partit Popular.

És, per això, que el col·lectiu de Compromís comença esta setmana les reunions amb les forces d’esquerra per tractar d’establir acords per a tindre un govern d’esquerres en el municipi que puga gestionar el nostre poble amb els criteris de transparència i rescat de les persones, a través d’un pla d’emergència social, tal i com hem proposat a Compromís durant la campanya.

L’objectiu i, per tant, la línia de treball de Compromís en estos moments és que el Partit Popular que ha presidit la corrupció en les institucions no torne a governar en cap municipi ni institució.