bloccompromis

7é Congrés Local BLOC – SILLA
Dijous 8 de setembre de 2016

El dijous 8 de setembre es va celebrar el 7é Congres Local del Bloc de Silla, d’acord amb allò que estableixen els nostres Estatuts, per elegir la nova executiva local. Sols es va presentar una llista formada per Benjamí Domènech, com a secretari local, Teresa Antón, com a secretària de finances, Jesús Escorihuela, com a secretari de comunicació, i com a vocals Vicentxu Sant Ramon que farà les tasques d’acció política i Mònica Cucarella que serà l’enllaç amb Dones amb Compromís.

Per primera vegada en la història del nostre partit la llista va poder ser votada per internet pels afiliats/des que per alguna raó no van poder assistir, fet que va satisfer a la majoria per donar oportunitat d’aprovar o no la nova executiva. El 17% dels militants van participar en aquesta plataforma amb un recolzament, per unanimitat, a la nova executiva.

benja-albuferaPresencialment van participar el 45% de la militància del BLOC de Silla. El nou secretari va presentar el seu projecte per a aquests quatre anys amb la idea ferma de “consolidar el projecte Compromís a l’Ajuntament de Silla, per a seguir sent una eina útil per a la ciutadania, així com convertir-nos en un dels pilars fonamentals de suport a l’equip de govern i garantir la circulació d’informació entre el carrer i l’Ajuntament i entre l’Ajuntament i el carrer”.

Benja Domènech creu que “fent un BLOC fort s’enforteix Compromís, fonamentalment per l’equip humà que conformen tant el Bloc com Compromís per Silla” i “que és hora d’eixir al carrer i fer que el gran treball que estan fent els nostres regidors, Raquel Sànchez i Josep Melero, es puga transmetre adequadament a la població”

Tres hores després del Congrés del Bloc es va celebrar l’assemblea extraordinària de Compromís per Silla per elegir la nova executiva, que va ser aprovada per unanimitat, i que dirigirà l’organització política durant aquests quatre anys:

Secretari Local i Electoral: Benjamí Domènech (BLOC)
Secretària d’Organització: Paloma Martínez (Compromís)
Secretària de Finances: Tere Antón (BLOC)
Secretari de Comunicació: Jesús Escorihuela (BLOC)
Vocal: Vicentxu San Ramón, Acció Política (BLOC)
Vocal: Mònica Cucarella, Dones amb Compromís (BLOC)
Vocal: Anna Luci Tortajada, Serveis Municipals (Compromís)
Vocal: Vicent Ferri, Acció Política (Iniciativa)
Vocal: Isaura Mateu, Dones amb Compromís (Compromís)

Un equip preparat per portar endavant els projectes polítics que la nostra formació precisa amb la idea de consolidar la marca Compromís.

Durant tots aquests anys s’ha fet un gran treball en Dones amb Compromís i ara, amb la nostra regidora d’Igualtat Raquel Sánchez, tenim l’oportunitat de continuar treballant com sempre s’ha fet però, amb la responsabilitat que comporta estar governant. És el moment de portar les polítiques inclusives cap a la ciutadania amb consonància amb les altres associacions de dones del poble. És per això que en la nova executiva tenim a tres dones fortes i preparades, que pertanyen al col·lectiu Dones amb Compromís, que centraran el seu treball en aquesta línia. Benja Domènech ho digué molt clar: “Ho portem en el nostre ADN i estem per fomentar les polítiques d’igualtat fins a l’esgotament. No donarem cap pas enrere, sinó tot el contrari. Tot el col·lectiu de Compromís estem convençuts des de fa molts anys i lluitarem per ella li pese a qui li pese”.

colectiu-silla

Una de les reflexions finals que es feren fou que calia potenciar la comunicació cap els nostres veïns i veïnes. S’ha perdut, des de fa temps, la comunicació directa. “Es creu que sols amb les xarxes socials (facebook, twitter, blogs…) està tot “comunicat” i és un error i, sense deixar de fer-ho, hem d’obrir noves línies de comunicació més eficaces” digué Benja.

Finalitzàrem l’assemblea amb un sopar de germanor i amb molta il·lusió comencem a treballar en aquesta nova etapa amb la finalitat de guanyar les properes eleccions municipals de maig de 2019: “Ens queden tres anys i no podem perdre el temps. Tenim molts militants i simpatitzants i entre tots hem de fer de Compromís l’eina útil de la ciutadania”.