El col·lectiu feminista de Compromís per Silla va celebrar l’assemblea anual per fer repàs de les activitats realitzades des de la constitució de l’associació en 2011, per fer recanvi en els càrrecs de l’associació i fixar les línies de treball per a l’exercici 2015. Van destacar les 34 activitats organitzades pel col·lectiu amb Anna Perpinyà al capdavant que a partir d’ara centra la seua activitat en la sectorial de Dones amb Compromís i en l’organització local i comarcal de Compromís. “Han estat uns anys amb una programació intensa amb tota mena d’activitats solidàries, reivindicatives, de salut, d’ecologia, d’economia i també de cuina però és necessari fer relleu en l’àmbit local”, va explicar.

Tot seguit el renovat equip de treball de Dones amb Compromís per Silla, dinamitzat per Raquel Sánchez i Paloma Martínez, va agrair el treball realitzat per Anna Perpinyà com a fundadora del col·lectiu, i van assumir la continuïtat del projecte. En l’assemblea, el nou equip va proposar fer un pas més i arran de les tertúlies bimensuals, transformar les reflexions en propostes d’acció que ens permeten traure més enllà de les parets de la Casa de la Dona la nostra manera de veure el món. Dit i fet. Durant la tertúlia van sorgir dos propostes: una microcampanya sobre les joguines com a instruments educatius per a l’ igualtat i denunciar els continguts televisius en franja horària infantil que mostren imatges estereotipades d’homes i dones.

Açò va estar possible arran de la conversa i la reflexió provocada per les cinc vinyetes de Frato i els cinc textos del llibre Amb ulls de nena. Un material didàctic que va permetre evocar records del nostre passat, amb els text d’Educardo Galeano, “Una mirada al paradís”, i “la Bicicleta, aquest vehicle de la Luxúria” del llibre Años de vértigo. Cultura y cambio en Occidente,1900-1914; mirar el presents amb ulls crítics – amb els textos “Dones transparents” i” El Preu de la Vida”- i tractar de buscar un futur més lliure i just, amb el text “Es diu que hem aconseguit la igualtat”.

Les línies de treball es centraran en els tres àmbits del col·lectiu. En l’àmbit local donarem continuïtat a les activitats programades pel col·lectiu: projeccions, tertúlies literàries, ponències, jornades, visites a paratges o ciutats; tallers, d’entre altres i mantidrem la línia de col·laborar amb els col·lectius del sector, Dones Progressistes i Col·lectiu de Dones, per al 8 de març i el 25 de novembre així com en altres institucions i associacions vinculades al món educatiu de la localitat. Pel que fa a l’àmbit comarcal i intercomarcal, l’objectiu és mantindre contactes amb altres col·lectius de Dones amb Compromís per intercanviar experiències i activitats i també tindre una representació en l’àmbit autonòmic a través d’Anna Perpinyà que és la nostra representant a la Sectorial de Dones amb Compromís.

Altres temes que centraran l’agenda de les tertúlies extretes del mateix llibre són : La dona i la publicitat. L’efecte mirall; Les dones madures. El cos se m’arruga i el cervell no; Dones que han marcat camins de llibertat; El somni d’anar a l’escola. Malala; Si no és mixta, no és escola; Les premi Nobel; Rosa i Blau. Condemnem l’homofòbia. Valorem les diferències; Feminicidis; El princep blau o l’amor romàntic i Els Feministes.