• En 3 anys, el nostre col·lectiu ha organitzat 34 activitats a la Casa de la Dona, que no han significat cap cost per a l’Ajuntament.

• Anna Perpinyà: “Treballar durant tot l’any demostra que estem convençudes que altre món més just i igualitari és posible”

Amb motiu de la commemoració del 25 de novembre, Dia Internacional contra la violència de gènere, la Casa de la Dona, integrada pels col·lectius Dones Progressistes, Col·lectiu de Dones i Dones amb Compromís de Silla, ha programat tot un seguit d’activitats per tal de informar, previndre i conscienciar a la població sobre la violència de gènere.   L’objectiu és tractar d’aturar la vergonyosa realitat de la violència contra les dones que és, al mateix temps, l’expressió més extrema de desigualtat existent a la societat; una violència que s’exerceix sobre les dones a les que se’ls nega els drets mínims de llibertat, respecte i capacitat de decisió. Per això, el passat dissabte vam eixir al Mercat per donar informació i esdevindre un punt de suport i assessorament per a les dones del nostre poble.

És evident que el tema de la violència de gènere provoca un gran rebuig col·lectiu cada vegada que una dona és assassinada; cosa que genera una gran alarma mediàtica i social.  També és cert que al volante del 25 de noviembre el tema de la violencia de gènere pren força i les institucions condenen de manera unánime els feminicidis que any rere any es produeixen.

34activitatsMés enllà del gest d’un dia, des de Dones amb Compromís de Silla reivindiquem el 25 de novembre tot l’any. Amb aquesta màxima, portem temps treballant i el resultat és haver fet possible en 3 anys, un total de 34 activitats a la Casa de la Dona, per tractar diferents temes que ens afecten com a dones i ciutadanes i sobre les qual hem reflexionat i tractat de cercar solucions. Totes les activitats ha sigut autogestionades i no han significat cap cost a l’Ajuntament. Realment han estat una experiència ben satisfactòria i enriquidora amb la qual hem demostrat la capacitat de treball de les Dones amb Compromís i la clara convicció de que altre món més just i igualitari és possible.

En els pròxims dies vos donarem a conèixer les activitats concretes que hem portat endavant des de DaC i amb tot el suport de Compromís per Silla; activitats que es sumen a la col·laboració que mantenim amb els altres col·lectius de Dones de Silla. Podeu consultar el programa de la Casa de la Dona.