Fins el 15 de gener, qualsevol ciutadà o ciutadana pot presentar candidatura si així ho expressa al mail [email protected]

A Silla, no hi hauran primàries però si un procés democràtic, participatiu i obert a la ciutadania perquè qualsevol persona puga presentar candidatura per formar part d’una llista electoral consensuada per a les eleccions municipals. Així ho va decidir l’Assemblea de Compromís per Silla, reunida el passat dijous 11 de desembre, a la seu del carrer Llibertat, en la qual la majoria van votar a favor d’una llista per consens. L’única excepció, la del regidor i portaveu de Compromís per Silla, Josep Melero, que es posicionà a favor d’impulsar un procés de Primàries.

Serà en l’assemblea de 15 de gener on es votarà les diferents candidatures presentades i s’aprovarà la llista per un ampli i necessari consens. Sobre el procés per a fer aquesta llista, s’obre la possibilitat de participar a tota la ciutadania tal i com ho regulen les Primàries.

Tot el procés és obert i participatiu, excepte a l’hora de triar les persones de la llista, es farà mitjançant el consens d’una assemblea”, ha assenyalat la secretaria d’organització Anna Perpinyà. De fet, les persones interessades, siguen o no militants o simpatitzants, poden comunicar la seua proposta de candidatura en [email protected] i la ciutadania que vullga assistir a l’assemblea s’ha d’inscriure al cens de Compromís de Primàries.

D’aquesta manera, Compromís per Silla obri el procés de presentació de candidatures i convoca l’assemblea per al proper dia 15 de gener, a les 22 hores, en la qual almenys 2/3 de la llista quedarà tancada. Durant aquest temps, s’anima a la militància i a la ciutadania a que en formen part del procés. El 31 de gener la llista quedarà tancada.

Des de Compromís per Silla s’ha obert també la secció “Participa” per poder elaborar el programa electoral de Compromís per Silla. Mitjançant esta via de comunicació, s’espera que veïnes i veïns de Silla expressen les seues propostes per al programa electoral.