És la candidata a l’alcaldia per Compromís per Silla. Té 37 anys i és periodista. L’entrevistem en un moment clau:el final del procés de Primàries de Compromís.  Com l’has viscut? Acabem d’assistir, amb una gran expectació, a les Primàries més democràtiques a nivell europeu, en les que han participat,  a més de militants, simpatitzants,  ciutadans i ciutadanes -més de 40.000 valencianes i valencians- que han triat les persones que integraran la llista electoral a les Corts.  El procés de primàries ha estat un exercici de democràcia oberta i de transparència a l’hora de triar candidats i candidates, persones molt preparades per al canvi en les institucions.

A nivell local, com s’ha viscut el procés? El col·lectiu Compromís per Silla ha estat un dinamitzador de les Primàries. Tot i no participar a nivell local en el procés en concórrer amb llista consensuada,  hem  aconseguit doblar el número de persones censades. Hem fet un gran treball d’equip i hem fet possible la democràcia oberta i participativa i ho anem a continuar fent. A Compromís per Silla ja tenim preparada la llista de candidats i candidates, triada en assemblea oberta i que es caracteritza per l’alternança de gènere, de la qual em sent molt satisfeta per introduir la paritat no sols en número, també en l’ordre. Açò significa que tenim una presència equilibrada entre dones i homes a l’espai polític; cosa que, a més de reivindicar en tots àmbits, ho fem possible des de la normalitat a Compromís per Silla, on totes i tots participem en condicions d’igualtat en la pressa de decisions.

Per què et presentes de cap llista? Estic preparada per treballar per un poble que vetlle per benestar de totes les persones i done respostes a les seus necessitats, interessos i preocupacions. Des de Compromís volem un poble millor, més sostenible i més verd, més net i més respectuós amb la ciutadania. Em presente perquè vull un poble que mire cap a l’est, al nostre llac de l’Albufera, un poble que mire pels seus carrers, pels seus parcs i pels jardins, un poble que recupere i promoga  les seues festes i es senta partícip de les mateixes. Sé que des de Compromís podem fer possible un poble que es projecte cap al futur des de tots els àmbits: la indústria, l’agricultura, la cultura i l’educació.

Amb quin equip comptes per tirar endavant el projecte? Compte amb la gent de Compromís que des de fa molts anys treballa en este poble perquè sempre hem pensat, citant a Miquel Martí i Pol, “Tot és possible i tot està per fer“, una màxima imprescindible per fer possible el canvi. Al meu costat compte amb Josep Melero, un professional molt preparat amb molta experiència la política. Compte amb l’entusiasme i l’activisme dels joves del nostre col·lectiu; compte amb la visió empresarial; també amb la de les persones en l’atur o en l’exili laboral, compte amb mestres i educadors, compte amb administratius, compte amb persones de la tercera edat, compte amb professionals de la salut, compte amb gent de la cultura, de les arts i de la música i del teixit associatiu. M’acompanya un grup de persones molt divers en perfil, en interessos i en preparació que  són un reflex del gran potencial humà de Silla. Per portar endavant el projecte compte també amb tota la ciutadania que enriquirà, de segur, amb nombroses propostes el bagatge i el projecte de Compromís.  Nosaltres, la gent de Compromís  estem preparats per portar endavant el canvi a Silla, a partir del 24 de maig.

Amb qui t’agradaria mesurar-te de la resta de candidats a l’alcaldia? Amb ningú d’ells. Sols vull que em mesure o em valore la gent del poble, la ciutadania. Un dels objectius és explicar-los el projecte de Compromís i volem escoltar als ciutadans i ciutadanes que vullguen participar-hi.  Ho anem a fer possible a través de la fórmula de democràcia oberta i traçant les línies de treball des dels nostres principis i valors: des de l’esquerra moderna, el nacionalisme i l’ecologia. Som gent que s’ estimem la nostra llengua, la nostra cultura, la natura, les nostres indústries, les nostres xicotetes botigues, els llauradors, el camp, l’educació, els xiquets i xiquetes, som gent que ens estimem les places i els carrers.  Estimem el nostre poble i tenim un projecte per a desenvolupar-lo i, com he dit abans, vull que tots ens sentim orgullosos del nostre poble i de la nostra gent.