Dones amb Compromís ha exposat vint dones lluitadores d’abans i d’ara del nostre poble.

Totes elles representen dones empoderades, dones que des de la normalitat del seu àmbit professional demostren que és possible trencar les barreres més difícils”. Amb aquestes paraules Raquel Sánchez, portaveu de Dones amb Compromís per Silla, va presentar diumenge 1 de març, les vint dones que s’exposen a l’emblemàtica Olivera del Plaça del Mercat Vell; un lloc de pas on es troba l“Olivera de les Dones”, anomenada així pel col·lectiu.

D’aquesta manera des de Dones amb Compromís per Silla s’ha començat la Setmana de la Dona amb un acte emotiu i senzill que va tindre lloc el diumenge 1 de març i que va comptar amb la presència d’algunes de les dones protagonistes i els seus familiars. A l’Olivera podem trobar artistes i músiques del present i del passat com Carmen Navarro, Amàlia Garcia Bernal Carmen Romeu o Xelo Giner, amb una projecció musical i artística internacional, esportistes com Raquel Gastaldo, primera dona en vestir un equipatge de la selecció en vòlei als anys 50, altletes com Dolores i Isabel Checa que, amb constància i superació, han assolit el pòdium de les campionats europeus o com Raquel Landín, professora de joves atletes d’èlit a Xest que col·labora amb projectes solidaris amb Kenyia. De les lletres i del periodisme, destaquem la periodista de Silla, Laura Ballester pel seu empeny i treball rigorós dedicat a trencar el silenci institucional en la Lluita contra el oblit de les víctimes del metro. olivera2

De l’àmbit social, hi trobem a Manolita López, fundadora i presidenta del consell d’usuaris del CO Tola que ens mostren com és de possible la integració social i laboral de totes les persones. Mentre que de l’àmbit de salut, tenim a l’olivera professionals de la salut com Araceli Garrido, la comare, gràcies a la qual molts de nosaltres no estaríem ací i a Inmaculada Calvo, cap de l’Unitat de Reumatologia Infantil de Hospital Universitari i politècnic la Fe.

De l’educació, hem destacat a les Mestres, del present, com Xelo González, que prepara els angelets de la Carxofa i exerceix la docència a l’IES d’Algemesí, des de la reflexió docent i innovació metodològica, i a la mestra de la República Carmen Valero que lluitava per l’educació igualitària, els drets de la dona i la creació de ciutadans crítics, tot per defensar una societat més justa, lliure, equitativa i solidària.

Per la llengua i la cultura, a l’Olivera de les Dones, estan també Matilde Salvador, Carme Miquel, Rosa Serrano i Jesusa Pertejo, que formen part de la nòmina de amb Porrot d’Honor de les Lletres, màxim reconeixement que atorga el nostre poble.

Amb un acte senzill, les dones de Compromís han reivindicat que Silla necessita homenatges en femení per donar a conèixer i deixar constància del paper rellevant que han jugat les dones del nostre poble i, per això, han volgut fer-les ben visibles, en un lloc de pas, pròxim a totes i tots. Durant tota la setmana, l’exposició es compartirà de manera virtual, a les xarxes socials des de la plana “Silla, una ciutat amb encant”.

olivera1