Una persona va acumulant experiències i construint la seua història vital a partir de les coses que li han anat passant, dels estudis cursats, dels llocs on ha estat, de les persones que ha conegut i de les que han sigut importants en la seua vida i també, per descomptat, dels llocs on ha treballat. Tot això conformarà com és la persona i els valors i principis pels quals es comporta amb les altres persones i amb el seu entorn.

Hui vull contar-vos el lloc on he treballat la major part de la meua vida, la Cooperativa Consum. És una empresa arrelada a la Comunitat Valenciana i la seua central la tenim a Silla. És una de les cooperatives de distribució més importants, amb implantació a tot el territori valencià i a altres indrets de l’Estat.

De la mateixa forma que les persones, les empreses també tenen valors, i les cooperatives encara més que aquestes últimes. Aquests són molt coincidents amb els meus. Sobretot, vull destacar aquells que em semblen més importants, perquè per a convertir-se Consum en la cooperativa què és, ha sigut en part per aplicar i mantenir els seus valors, i és per això que els seus clients segueixen comprant, perquè reconeixen la iniciativa emprenedora i de servei, de motor d’activitat, innovació i ocupació.

En la pàgina web Consum apareixen molts valors, però, destaque el d’escoltar. Diuen que escolten als clients, als treballadors i als proveïdors, a tot el que té relació amb l’empresa. Jo faig el mateix com a persona, perquè també intente tindré diverses versions dels
fets abans de prendre una decisió. També es parla de formació i jo encara estic formant-me. També parlen de sostenibilitat i responsabilitat social corporativa. Jo la sostenibilitat la tinc com a part fonamental del meu ideari polític i, per descomptat, la responsabilitat amb la societat. Sempre hi ha diverses circumstàncies per les quals una persona acaba treballant a un lloc o un altre. En el meu cas, però, sóc de l’opinió per experiència que si comparteixes els valors de la teua empresa, et trobaràs més a gust.
Les xifres de Consum són fàcils de trobar a la seua pàgina web, i són impressionants, tenint en compte que és una cooperativa de consum mixta, en la qual l’assemblea general és el màxim òrgan de govern i està composta per socis treballadors i socis consumidors. Considere que les cooperatives, amb els seus valors, són les empreses que faran millor el món, perquè no tan sols es regeixen per interessos merament econòmics, sinó que contribueixen al benestar, desenvolupament i sostenibilitat, i ho fan amb responsabilitat i respecte.

Tots reconeixem la importància d’aquests valors. Són els mateixos que estan reconeguts als estatuts del partit on milite, Iniciativa del Poble Valencià, dins de la coalició Compromís.

Vicent Ferri Gastaldo, número 4 per la llista de Compromís per Silla