Dones amb Compromís agraeix la implicació i participació del CEIP Desemparats i CEIP Reis Catòlics  en la primera activitat proposada

Des del col·lectiu  Dones amb Compromís de Silla hem proposat una activitat molt senzilla als centres educatius d’Infantil i Primària de Silla amb motiu del Dia Internacional contra la violència de gènere en la qual han participat el CEIP Reis Catòlics i el CEIP Verge dels Desemparats.  L’activitat ha consistit en aportar un model de carta i sobre i una bústia amb l’eslogan “Paraules Boniques sempre”. Amb aquest material els escolars han treballat el llenguatge en positiu i han parlat d’ actituds de respecte i d’estima cap a les altres persones.  S’ha practicat també l’expressió de les emocions positives vers companys i companyes i altres  membres de la comunitat educativa amb l’objectiu d’identificar, en contraposició, la presència de les paraules dolentes en el llenguatge quotidià que té en el seu extrem en la violència verbal.

Amb aquesta activitat, el col·lectiu Dones amb Compromís- integrat en Compromís per Silla-  pretén no sols rebutjar i condemnar la violència de gènere (psicològica i física), també passar a l’acció amb propostes concretes i pràctiques perquè estem convençudes que l’educació és clau per combatre la violència de gènere  i, per aquest motiu, hem oferit la nostra col·laboració als centres educatius de Silla. Des de col·lectiu agraïm la implicació en l’activitat a totes les persones del CEIP Desemparats i CEIP Reis Catòlics.dac_silla

Recordem que a  la Casa de la Dona, els col·lectius Dones amb Compromís, Dones Progessistes i Col·lectiu de Dones  programen activitats i recentement han elaborat el Projecte de Coeducació de Silla per a les escoles i IES. El document conté activitats i recursos sobre igualtat de gènere i coeducació dirigides per a totes les etapes educatives des d’Infantil a Batxillerat que es poden treballar a l’aula durant tot el curs acadèmic.