És curiós, però amb tota la importància que té per als conservadors la noció de propietat, el respecte de la qual és tingut per un dels fonaments de l’Estat de dret segons ells, sembla que no estan disposats a permetre que qualsevol dona puga exercir d’ama i senyora del seu cos, de la seua més bàsica propietat.
Fa uns mesos, diversos col·lectius de dones a varies ciutats de l’estat espanyol, van acudir al registre de la propietat a enregistrar els seus cossos com a titulars úniques davant les intencions del ministre Gallardón de ficar-se a manipular tan íntima propietat amb una reforma de la llei de l’avortament.
Amb coartades i arguments tan falsos, com que van a protegir la maternitat consustancial a les dones, el PP guiat pel seu ministre, pretén una reforma que porta la marca d’una rància opció moral que molta gent no comparteix.
A Silla, Dones en Bloc va presentar una moció al Consell de la Dona per a que es discutira en el plenari, i gràcies a aquesta iniciativa, Silla demanà la retirada de l’avantprojecte de la llei d’avortament amb l’abstenció del PP local, i la declaració que l’abstenció era pel desacord amb el seu partit.
Bé, sembla que la reforma ha fet camí, i que aquest juliol serà presentada al congres. Des de Compromís volem reafirmar el nostre rebuig a una tan arbitraria reforma, i reclamem el dret de tota dona a disposar del seu cos i la seua maternitat, des del respecte a la sobirania i propietat que té sobre ells. A més, considerem que voler legislar d’aquesta manera, suposa voler imposar les concepcions d’una moral particular a una col·lectivitat diversa, adulta, i en moltes ocasions, obertament divergent amb uns plantejaments morals que respecta però que no acata.

avortament